Frakt/utlämningställen/Utkörning

Hur fungerar de olika fraktalternativen?

När du bokar dina produkter hos oss så erbjuder vi en rad olika alternativ för hur du skall få tillgång till dina produkter. Läs om de olika alternativen här under.

Hämta i butiken i Åre eller i skåpet utanför.

Din bokning finns att hämta i vår butik i Åre under öppettider som du hittar HÄR.
Det går även bra att hämta din bokning redan från kl 07:00 på morgonen. Din bokning behöver då ha kommit in 1 timme innan vi stänger (vid röda dagar, dubbelkolla öppettider här) och du behöver även ha skrivit i meddelande fältet när du lagt bokningen att du vill hämta din bokning i skåpet utanför butiken.
Du får sedan ett sms med koden senast klockan 07:00 på morgonen dagen då din bokning börjar.
Skåpet hittar du på utsidan av byggnaden, gå ej in genom dörren du går in igenom för att komma in till butiken. Utan fortsätt förbi och längst bort på byggnaden hittar du två dörrar, en av dem har vår logga och ett kodlås. Där hittar du din bokning.

Vi skickar alla våra produkter till ditt närmaste Schenker/Postnord/DHL/Bussgods ombud inom hela Sverige

Skall du inte besöka Åre, men vill utnyttja vår service? Ingen fara, vi packar din bokning och skickar den med Postnord/DHL/Schenker så att du har dem någon dag innan det är dags för dig att ge dig av. Vi erbjuder gratis frakt inom Sverige när du bokar minst 7 dagar (10 dagar för skidor/pulkor) innan startdatumet för din bokning** tur & retur för alla våra hyrprodukter förutom turskidor/fjällpulkor där fraktkostnaden ligger på 699 sek** tur & retur. Med i ditt paket ligger returfraktsedeln, i vissa fall kommer vi att skicka den separat med mail, det har att göra med att Schenker/Postnord har en viss giltighet på sina returfraktsedlar. När du är klar med din bokning så ser du till att allt är torrt och sedan packar du ner allt i samma kartong som du fick det i och skickar tillbaka det till oss, resten fixar vi.

Bokas senast 7 dagar innan önskat leverans datum för för fri frakt (ej fjällpulkor & skidor). Bokningar inkomna 6-3 dagar innan önskat levererans datum är kostanden 349 sek, 14 dagar för Danmark & Finland. För express frakt ber vi er kontakta oss.

Kostnad: 349kr/ToR** (3-6 dagar innan bokningens start), skidor/fjällpulkor***699kr/ToR**, Expressfrakt 999kr**, Finland & Danmark 399kr**

Hämta hos något av våra utlämningsställen.

Du kan välja att hämta din bokning hos något av våra utlämningsställen: Vålådalens fjällstation, Storulvåns fjällstation och på Lundhags skomakarna. Din bokning finns då att hämta i receptionen/kassan på morgonen från det datum du valt att bokningen skall börja gälla. OBS! här häller utlämningsställets öppettider. Det finns ingen möjlighet att hämta eller lämna din bokning utanför deras öppettider. Du lämnar sedan tillbaka bokningen på samma plats eller hos något av våra andra utlämningsställen.
Vill du lämna tillbaka din bokning hos ett annat av våra utlämnställen än det där du hämtade ut den? Då väljer du bara det fraktalternativ för där du vill hämta ut din bokning och skriver sedan i meddelandefältet var du vill lämna tillbaka det. Bokningen måste vara oss tillhanda senast 2 dagar innan om inget annat har överenskommit.

Kostnad: 99kr*/bokning**

Utkörning inom Åre.

Bor du på hotell eller i stuga i Åre och vill att vi levererar direkt till dörren? Inga problem. Boka senast klockan 16:00 kvällen innan (Vardagar). Kontakta oss om det gäller en helg. Leveranser görs mellan 09:00-17:00 vardagar och 09-15:00 på helger om ej annat överenskommit (måste ske innan bokning). Om ni ej är på plats lämnas bokningen vid dörren. Samma gäller vid upphämtning.

OBS! Du som beställare är ansvarig för att eventuell väg fram till adressen är framkomlig. Vid ej framkomlig väg, kommer bokningen att kunna hämtas i vår butik i Åre. Vi gör endast 1 försök att leverera.

Här ingår: Björnen, Åre, Tegefjäll, Duved, Undersåker.

Kostand: 99kr*/adress

Utkörning Utanför Åre.

Här ingår: Vålådalen, Ottsjö, Edsåsdalen, Huså, Enaforsholm, Storulvån, Storlien, Camp Ånn. För övriga anläggningar/byar kontakta oss innan bokning, så löser vi det.

OBS! Vid eventuell stängd väg på grund av väder kommer bokningen att levereras så snart vägen är öppen för trafik igen.

Kostand: 99kr*/adress

**Priset gäller tur och retur.

***Priset gäller per pulka, om ingen annan överenskommelse nås. Vid turskidor gäller priset oavsett antal.

Byte av storlek? Det går självfallet bra att byta storlek i mån av tillgång när du hämtar ut din bokning. Är du osäker på vilken storlek du skall boka? Läs igenom och titta på våra olika storleksguider. Känns det fortfarande osäkert så är du alltid välkommen att kontakta oss så skall vi försöka hjälpa dig.
Hämtar du ut din bokning hos något av våra utlämningsställen och storleken känns fel, kontakta oss direkt så skall vi försöka hjälpa till att lösa så att ni får rätt storlek.