OBS! Det går ej att hämta ut din bokning dagen/kvällen innan bokningen börjar gälla.
Hur fungerar de olika fraktalternativen?
När du bokar dina produkter hos oss så erbjuder vi en rad olika alternativ för hur du skall få tillgång till dina produkter. Läs om de olika alternativen här under.
Hämta i butiken i Åre eller i skåpet utanför.
Din bokning finns att hämta i vår butik i Åre under öppettider som du hittar HÄR.
Det går även bra att hämta din bokning redan från kl 07:00 på morgonen. Din bokning behöver då ha kommit in 1 timme innan vi stänger (vid röda dagar, dubbelkolla öppettider här) och du behöver även ha skrivit i meddelande fältet när du lagt bokningen att du vill hämta din bokning i skåpet utanför butiken.
Du får sedan ett sms med koden senast klockan 07:00 på morgonen dagen då din bokning börjar.
Skåpet hittar du på utsidan av byggnaden, gå ej in genom dörren du går in igenom för att komma in till butiken. Utan fortsätt förbi och längst bort på byggnaden hittar du två dörrar, en av dem har vår logga och ett kodlås. Där hittar du din bokning.
Din bokning skall återlämnas i skåpet senast 18:00 på den sista dagen av din bokning.
Vi skickar alla våra produkter till ditt närmaste Schenker/Postnord/DHL/Bussgods ombud inom hela Sverige
Observera att om du vill boka produkter för olika tidsperioder, så behöver du göra en bokning per tidsperiod.
Skall du inte besöka Åre, men vill utnyttja vår service? Ingen fara, vi packar din bokning och skickar den med Postnord/DHL/Schenker så att du har dem någon dag innan det är dags för dig att ge dig av.
Vi erbjuder fri frakt/fri retur (på ordrar över 1000 sek för ordrar under är fraktkostnaden 349kr) inom Sverige när du bokar minst 7 helgfria vardagar (10 dagar för skidor/pulkor/Thulevagnar) innan startdatumet för din bokning** tur & retur för alla våra hyrprodukter OBS! gäller dock ej turskidor/fjällpulkor/Thulevagnar där fraktkostnaden ligger på 699 sek** tur & retur.
Med i ditt paket ligger returfraktsedeln, i vissa fall kommer vi att skicka den separat med mail, det har att göra med att Schenker/Postnord har en viss giltighet på sina returfraktsedlar. När du är klar med din bokning så ser du till att allt är torrt och sedan packar du ner allt i samma kartong som du fick det i och skickar tillbaka det till oss, resten fixar vi.
Bokas senast 7 helgfria vardagar innan önskat leverans datum för för fri frakt (ordrar över 1000 sek annars 349kr) (ej fjällpulkor & skidor).
För bokningar inkomna 4-6 helgfria vardagar innan önskat levererans datum är kostnaden 349 sek, 14 vardagar för Danmark & Finland.
För express frakt ber vi er kontakta oss.
Kostnad: 349kr/ToR** (4-6 helgfria vardagar innan bokningens start), skidor/fjällpulkor***699kr/ToR**, Expressfrakt 999kr**, Finland & Danmark 399kr**
OBS! Om du som hyrestagare själv väljer att skicka tillbaka din bokning till oss, gäller följande:
Du är ansvarig för produkterna även under leveransen tillbaka till oss. Om något händer, så som skador eller att paketet försvinner är du ersättnings skyldig på samma sätt som under hyresperioden.
Försändelsen måste skickas med företagsleverans och kan ej gå till ombud.
Leveransadress:
Outdoor Buddies AB
Årevägen 75
837 52 Åre
Hämta hos något av våra utlämningsställen.
Du kan välja att hämta din bokning hos något av våra utlämningsställen: Vålådalens fjällstation, Storulvåns fjällstation och på Lundhags skomakarna. Din bokning finns då att hämta i receptionen/kassan på morgonen från det datum du valt att bokningen skall börja gälla. OBS! här häller utlämningsställets öppettider. Det finns ingen möjlighet att hämta eller lämna din bokning utanför deras öppettider eller kvällen innan.
OBS! Viktigt att du kontrollerar utrustningen och så att allt är med direkt, om det är så att du hämtar ut bokningen via något av våra ombud eller får den skickad till dig. Så att vi har möjlighet att lösa det direkt. Vi betalar inte ut någon ersättning eller liknande kompensation om detta ej har anmälts direkt.
Du lämnar sedan tillbaka bokningen på samma plats eller hos något av våra andra utlämningsställen.
Vill du lämna tillbaka din bokning hos ett annat av våra utlämnställen än det där du hämtade ut den? Då väljer du bara det fraktalternativ för där du vill hämta ut din bokning och skriver sedan i meddelandefältet var du vill lämna tillbaka det. Bokningen måste vara oss tillhanda senast 2 dagar innan om inget annat har överenskommit.
Hämtar du ut din bokning hos något av våra utlämningsställen och storleken känns fel, måste du kontakta oss direkt så skall vi försöka hjälpa till att lösa så att ni får rätt storlek. OBS! Vi gör inga återbetalningar om ni ej pratat med oss först, så att vi kan hjälpa till att lösa problemet. Antingen via telefon eller mail (vi måste ha svarat). Om du gör valet att lösa det själv utan att ha varit i kontakt med oss. Är det inget som vi kan återbetala i efterhand.
Kostnad: 169kr*/bokning**
OBS! Vid dåligt väder, där vägen stängs ej är framkomlig så levereras din bokning så snart vi kan efter det att vägen åter är farbar.
Utkörning inom Åre.
Bor du på hotell eller i stuga i Åre och vill att vi levererar direkt till dörren? Inga problem. Boka senast klockan 16:00 kvällen innan (Vardagar). Kontakta oss om det gäller en helg. Leveranser görs mellan 09:00-17:00 vardagar och 09-14:00 på helger om ej annat överenskommit (måste ske innan bokning). Om ni ej är på plats lämnas bokningen vid dörren. Samma gäller vid upphämtning.
OBS! Du som beställare är ansvarig för att eventuell väg fram till adressen är framkomlig. Vid ej framkomlig väg, kommer bokningen att kunna hämtas i vår butik i Åre. Vi gör endast 1 försök att leverera.
Här ingår: Björnen, Åre, Tegefjäll, Duved, Undersåker.
Kostand: 169kr*/adress
Utkörning Utanför Åre.
Här ingår: Vålådalen, Ottsjö, Edsåsdalen, Huså, Enaforsholm, Storulvån, Storlien, Camp Ånn. För övriga anläggningar/byar kontakta oss innan bokning, så försöker vi lösa det.
OBS! Vid eventuell stängd väg på grund av väder kommer bokningen att levereras så snart vägen är öppen för trafik igen.
Kostnad: 595kr*/adress
Leverans till Fjällstation
Du är själv ansvarig att kolla med fjällstationen att de kan/vill ta emot din bokning och kan hjälpa till med att den blir upphämtad igen efter bokningens slut. OBS! detta gäller ej Storulvån och Vålådalens fjällstation, där vi har löst detta.
**Priset gäller tur och retur.
***Priset gäller per pulka, om ingen annan överenskommelse nås. Vid turskidor gäller priset oavsett antal.
Byte av storlek? Det går självfallet bra att byta storlek i mån av tillgång när du hämtar ut din bokning. Är du osäker på vilken storlek du skall boka? Läs igenom och titta på våra olika storleksguider. Känns det fortfarande osäkert så är du alltid välkommen att kontakta oss så skall vi försöka hjälpa dig.
Hämtar du ut din bokning hos något av våra utlämningsställen och storleken känns fel, kontakta oss direkt så skall vi försöka hjälpa till att lösa så att ni får rätt storlek.
Köpa begagnade hyrprodukter?
Om du beställer begagnade hyrprodukter väljer du fraktalternativet begagnade hyrprodukter. Leveranstid, normalt 1-3 dagar.